Problemen met inloggen met Apple/Safari

Nu er alleen gespeeld kan worden na reserveren, ervaren Apple/Safari-gebruikers misschien iets vreemds bij het inloggen.

Een mailtje van één van onze leden:

Nu we alleen maar kunnen reserveren, moet ik 3x klikken om in te kunnen loggen. Eerst voer ik mijn wachtwoord in, dan zie ik het webadres
anderstein.egolf4u.nl (krijg ik weer dezelfde opmerking inclusief klik hier) die brengt mij naar
anderstein.teetime.e-golf4u.nl en nadat ik daarop klik, ben ik binnen …

De oorzaak:

Gebruikers met een ander systeem dan Apple en Safari
Geen problemen
Gebruikers met Apple en Firefox of Chrome
Geen problemen. Toevoegen aan startscherm zal niet werken, want wordt altijd geopend in Safari
Gebruikers met Apple en een oudere versie van Safari
Geen problemen, maar is wellicht tijdelijk omdat updates niet tegengehouden kunnen worden
Gebruikers met Apple en nieuwe versie van Safari
Wel problemen

Oplossing 1:
Helaas is dit een functie van Safari die niet te omzeilen is.
De enige oplossing is het uitschakelen van de “voorkom gevolgd worden door gekoppelde sites” functie via

• MacBook: Safari -> Voorkeuren -> Privacy  –> Voorkom volgen door gekoppelde sites : uitzetten.
  • iPad/iPhone: Instellingen –> Safari –>Privacy en beveiliging –> Voorkom volgend: uitzetten.

Oplossing 2:
Mocht bovenstaande niet lukken dan kunt u deze link gebruiken om rechtstreeks te reserveren.

• U wordt gevraagd in te loggen met uw lidcode en wachtwoord;
  • Vervolgens kunt u in het volgende scherm een starttijd reserveren.

Met de link anderstein.e-golf4u.nl/leden/website kunt u zo nodig de andere onderdelen raadplegen in het portal van onze leverancier.

Oplossing 3:
Gebruik een andere browser dan Safari. Bijvoorbeeld Chrome of Microsoft Edge.

1. Ga naar de Apple Store en kies Chrome en upload Chrome;
  2. Open Anderstein in uw Safari browser, ga naar onderen en klik op “vierkantje met pijltje omhoog”;
  3. Scroll naar Chrome en klik daarop;
  4. Vanaf nu opent MijnAnderstein.nl in Chrome en niet meer in Safari.

Ga weer terug naar MijnAnderstein.nl