Heide C8, Par 3

Bekijk waar de veilige plek is om de bal te laten landen. Misschien een deel van de green, misschien erbuiten. In dit geval is de green goed verdedigd door de twee bunkers aan de voorkant. De bal ervoor houden of er ruim over zijn goede mogelijke oplossingen. Denk eraan dat de green wat hoger ligt, pas de clubkeuze daarop aan. Tee de bal op, probeer bij het slaan de tee te breken. Ben je ervan bewust dat de bal meestal te kort blijft; neem een club meer en swing rustig.

Kunnen we de hole aanvallen om par of birdie te maken? Wat zijn de risico’s? Je wilt graag als je de green mist een redelijke kans op par overhouden. Ga uit van de sterktes en zwaktes in je eigen spel! Waar zijn no-go of to-go gebieden?

De veilige ruimte om naar toe te spelen ligt rechts achterop de green Bedenk wel dat wanneer de vlag achterop staat, er ruim 20 m meer afstand overbrugd moet worden. Sla je makkelijk ruim de afstand, speel dan ruim de afstand; net achter het midden is de green het breedst. Daar is ook ruimte om te missen.

Haal je de lengte niet ruim? Kies er dan voor om de bal ruim voor de bunkers te spelen. Zoek een goede landingsplek. Een eenvoudige chip en run met de ijzer 7 volstaat om de bal de green op te spelen. Ben je beter in het spelen van 50 m dan van 35 m, neem dan een kortere club vanaf de tee. Een bogey is goed haalbaar!